MZK testuje nowy autobus

Autor Obywatelski7

autobus22 września br. o godz. 13.00 w ramach obchodów Europejskiego Dnia bez Samochodu na Pl. Wolności w Opolu odbędzie się prezentacja najnowszego modelu autobusu Mercedes-Benz Ciatro, który otrzymał tytuł „Bus of the Year 2013”.

Uroczystość odbędzie się w obecności przedstawicieli władz samorządowych Opola i Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Sp. z o. o. oraz przedstawiciela EvoBus Polska, dostawcy autobusu – pana Adam Kempinskiego, regionalnego dyrektora sprzedaży autobusów miejskich.

Po prezentacji autobus będzie testowany przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o. o. w Opolu przez tydzień na najbardziej obciążonych liniach komunikacyjnych – MZK Sp. z o. o. na przestrzeni kilku miesięcy testuje różne rozwiązania niskoemisyjnych pojazdów.

  1. Wołyniak
    | ID: 87de113c | #1

    Tylko dlaczego mercedes, a nie jakiś polski producent?

  2. Wołyniak
    | ID: 87de113c | #2

    Czy autobusy dla Opola nie mogłyby być wyprodukowane przez Autosan? Może wtedy nie byłoby upadłości zakładu? (http://narodowcy.net/polska/7986-autosan-oglosil-upadlosc)

  3. archetyp
    | ID: ac653481 | #3

    Bo Autosan robi szmelc jakich mało, używany tylko przez biedne miasta ze ściany wschodniej, które kuszą się niższą ceną (Tarnobrzeg, Lublin, Reszów), potem się zastanawiają, co zrobić z pękającą podłogą itp. kwiatkami.

    Poza tym Mercedes oferuje ZAWSZE dobre warunki finansowania i pełen serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.

    Z polskich marek to jedynie Solaris może konkurować z zagranicznymi markami, zresztą obecnie na rynku w Polsce dominują trzy marki: MAN, Mercedes i Solaris. Sprzedaż pozostałych autobusów miejskich jest znacznie niższa.

    Miałem okazję przyjrzeć się Sancity 12LE dostarczonemu do Starostwa Powiatowego w Bielsku-Białej i w Tarborzegu w porównaniu z dostarczanymi do MZK Biesko-Biała Mercedesami i Solarisami jakość wykonania produktów Autosana jest tragiczna: spasowanie elementów woła o pomstę, nie dość, że szpary to jeszcze krzywo, po miesiącu eksploatacji na niektórych elementach już można znaleźć rdzę, rozwarstwiają się uszczelki w drzwiach, odpadają listwy, ocierające elementy drzwi „naprawione” otuliną izolacyjną do rur, a całość się telepie prawie jak Jelcz PR110M. Widać efekty tego, że przetargi wygrywają ceną. Mam sentyment do Autosana, ale jak nie poprawią jakości to mogą źle skończyć.

  4. Irena
    | ID: 8c45b747 | #4

    @ Pan Wołyniak. Tez uwazam,ze popierać nalezy nasze fabryki.Tylko troche staranności trzeba wykazać i też dorównają jakością innym, zachodnim mercedesom.Swój do swego,po swoje. I wówczas nasza produkcja rozwinie sie, wraz ze zbytem. Kupując mercedesa obcych promujemy, i im dajemy prace, rozwijamy ich fabryke, oni zapewniaja od zaraz serwis. A to, ze stosują dogodną formę finansowania, to nic innego ,niż korzystanie z zysku banku który na Polakach zarabia krocie, a zyski transferuje do spółki córki u siebie,w swoim,a obcym dla nas kraju.

  5. archetyp
    | ID: ac653481 | #5

    @Irena
    Tylko, że Solaris produkuje najlepsze autobusy na świcie i jakoś nie. I też musi pracować z „krwiopijcami” z banków i przynosi krociowe zyski.

    Kredyt jest dla wszystkich i przestań mi pleść banialuki o bankach zarabiających na biedzie Polaków, bo akurat najbardziej w konia ludzi robią czysto polskie SKOKi

  6. Irena
    | ID: 8c45b747 | #6

    @archetyp. Witaj. Tu sie z Tobą zgadzam.To krwiopijcy te polskie Skoki.
    Natomiast długie lata Autosan nam słuzył. Dla przykładu w PKS BIelsko-Biała bilety sa w cenie 5zł za przejazd 19 km/1 bilet, a 3zł / 3km a gminy dopłacaja po 120 tysiecy. kazda w powiecie. A busy biletów nie dają i nikt ich nie kontroluje..Nikt nie widzi,a urzad skarbowy ich mija szerokim łukiem. A kredyt w banku obcym, to 8 tysiecy obowiazkowe ubezpieczenie, i 18% odsetki A zysk dla obcych,nie zasila naszej gospodarki. .Pozdrawiam

  7. Wołyniak
    | ID: fd1c76b4 | #7

    @archetyp, nie upieram się przy Autosanie, może być Solaris. Ważne, by wspierać swoich producentów.

Komentarze są zamknięte