Skarb Państwa łoży nasze pieniądze na takie billboardy! [petycja]

Niezależna Gazeta Obywatelska1

kampania społeczna„Zespół Downa jest jak plama, której nie można sprać” oraz zespół Downa jest jak czkawka, której nie możesz zatrzymać; jest jak marzenie o bohaterze, którego znasz tylko z książek, czy jest jak sen, który podoba się tylko mi – to oburzające hasła najnowszej kampanii społecznej organizowanej przez stowarzyszenie Olimpiady Specjalne. Takie hasła pojawiły się na billboardach w całym kraju. Normalnie tego się nie da zrozumieć! Stąd dziś jest zaplanowana konferencja prasowa, na której organizatorzy wyjaśnią, na czym polegają ich działania na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie. Spotkanie poprowadzą dziennikarz Michał Olszański i znany z występów w telewizji Zygmunt Chajzer. Obecność Chajzera, kojarzonego obecnie przede wszystkim z reklamami proszków do prania, to też strzał w kulą płot. „To tym proszkiem chcą się pozbyć tej plamy na koszuli?” – ironizują internauci.

W internecie wrze jest już wydarzenie na facebooku. Są rozsyłane apele, w których są namiary do spółek Skarbu Państwa jak PGNiG i Lotto, które dofinansowały pewnie setkami tysięcy publicznych pieniędzy. Ich klientami jest prawie każdy Polak. W założeniu kampania miała zwrócić uwagę, że niepełnosprawni są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa. W efekcie – obraża i dyskryminuje. – Trisomia 21 chromosomu to nie plama do sprania, nie męcząca czkawka ani sen, który nikomu się nie podoba. Zespół Downa to nie brud (na zdrowej tkance społeczeństwa ?) tylko wada genetyczna utrudniająca życie – czytamy głosy oburzenia. Szczególnie osoby i instytucje działające na rzecz osób z niepełnosprawnością nie powinny szerzyć stereotypów i myśleć „MY” o ludziach zdrowych, którzy powinni (powinniśmy) zaakceptować „ICH” – niepełnosprawnych. Wszyscy jesteśmy MY. Każdy z nas jakiegoś niepełnosprawnego zna. Może wreszcie przestaniemy pozwalać na ich dyskryminację? – pojawia się również taki komentarz na facebooku.
Organizatorzy akcji napisali byli, że „kampania miała być pozytywna i lekka. Bez bagażu smutku i powagi. Chcieliśmy osiągnąć poziom normalności i zrozumienia i pokazać Zespół Downa jako coś ludzkiego, coś z czym można dobrze żyć. Ludzie z Zespołem Downa najbardziej cierpią nie z powodu swojej kondycji, ale w związku z tym jak są przyjmowani i postrzegani”.

Szanowni Państwo, jako Państwa wieloletni klient i jednoczenie obywatel, któremu na sercu leży dobro wspólne prosiłbym o wyjaśnienie, jakie motywy zdecydowały o wyłożeniu pieniędzy (prośba o podanie kwoty?) na wsparcie kampanii stowarzyszenia Olimpiady Specjalne, która przejawia się oburzającymi hasłami typu „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać” umieszczonymi na billboardach w wielu miastach Polski. Byłbym wdzięczny za odpowiedź rzeczową, gdyż będzie ona miała duże znaczenie przy podejmowaniu przeze mnie decyzji o ewentualnym pozostawaniu Państwa klientem w przyszłości.

Oprac. Tomasz Kwiatek

 

  1. z Niemodlina
    | ID: e9d3fc9a | #1

    Partia Obłudy, nie dość, że Targowica, to jeszcze faszyści.

Komentarze są zamknięte